Met regelmaat vinden op de Nederlandse vaarwegen aanvaringen plaats tussen schepen en bruggen, die grote materiële en immateriële schade kunnen veroorzaken. Batenburg Beenen helpt Rijkswaterstaat de veiligheid en bereikbaarheid van de vaarwegen te vergroten.
Een systeem dat de hoogte van (beroepsvaart)schepen detecteert, kan hier mogelijk aan bijdragen. De eerste stappen zijn hierin gezet door het bouwen van een testplatform bij sluis Gaarkeuken. In samenwerking met Rijkswaterstaat en SICK Sensor Intelligence hebben wij hoogtedetectoren met lichtstralen geplaatst die over de vaarweg kijken. De lichstralen functioneren in combinatie met een matrixbord. Als een schip ‘te hoog’ is wordt de lichtstraal onderbroken en wordt de schipper geïnformeerd op het matrixbord. De NOS maakte hier een korte reportage over, deze is hier te bekijken (vanaf 02:02).
Meer informatie?
Alex van Dalen
Managing Director
Nieuws & Projecten@htmlHeader>
Ondertekening van de raamovereenkomsten bij Vitens
Gisteren heeft Alex van Dalen namens Batenburg Beenen zijn handtekening gezet onder de raamovereenkomst voor bovengrondse Mono-projecten. Een belangrijke stap samen met 15 anderen opdrachtgevers waarin we de komende acht jaar gaan samenwerken aan een toekomstige infrastructuur.
Toonaangevend in synergie en industriële automatisering
Meer synergie, meer betekenis, betere zichtbaarheid. Dat is samengevat waarom de namen Batenburg en Beenen nu ook naar buiten onlosmakelijk verbonden zijn. Manager Director Alex van Dalen licht de focus van de technisch dienstverlener toe.
Lees meer